2-dagars Prime Art Days-REA Köp nu och spara 25% - Årets högsta rabatt!
|
Erbjuder fortfarande:

FAQ - Vanliga fragor

Förutom att leverera produkter av bästa möjliga kvalitet är kundservice vår högsta prioritet. Nedan hittar du frågor och svar som ofta ställs av våra kunder.

Topp 5 fragor

Hur lång tid tar det för mitt konstverk att komma fram?

Den förväntade leveranstiden kan variera och visas därför under varje produkt på försäljningssidan. Som regel ligger leveranstiden för konstverk på lager inom Tyskland mellan 1-3 dagar efter mottagandet av betalningen. Frakt till andra länder tar 3-5 dagar.

Leveransen av våra stora XXL-målningar utförs av vår leveranspartner och tar 3-5 dagar inom Tyskland. Som säljare har vi inget direkt inflytande på leveranstiden för vår leverantör av leverans. Som säljare kan vi tyvärr inte direkt påverka leverantörens leveranstid.

1
Kommer mina konstverk att se exakt ut som bilderna i KunstLoft-webbutiken?

XXL-målning:
Med en XXL-målning köper du exakt det unika exemplaret som visas. Om det är slut i lager låter vi gärna måla ett liknande för dig. Leveranstiden är då cirka 12 veckor.

Akrylmålningar, väggdekorationer och skulpturer:
Eftersom alla konstverk från KunstLoft är handtillverkade har både målningarna och skulpturerna alltid små men subtila skillnader - varje konstföremål är därför unikt.

Tack vare våra högupplösta bilder från vår egen fotostudio kan du se varje detalj i respektive konstverk innan du köper. Om du inte är nöjd med ditt konstverk ger vi dig en 100-dagars returpolicy.

1
Hur kan jag returnera mitt beställda konstverk?

Vi ger dig en ångerrätt inom 100 dagar efter mottagandet av varorna. Vi har sammanfattat den exakta återkallningsprocessen för dig här. Skicka ett e-postmeddelande med ditt beställningsnummer till kundservice@kunstloft.se. Vi skickar sedan en returblankett så att du kan skicka konstverket tillbaka till oss utan kostnad.
I e-postmeddelandet med returetiketten hittar du en länk som du kan hitta DHL / DPD-butiken närmast dig. Vi erbjuder gratis samling endast för våra XXL-oljemålningar.
Helst borde du ha behållit originalförpackningen för att returnera konstverket. Om du inte har originalförpackningen kvar, se till att förpackningen är säker. Tyvärr kan vi inte skicka en ersättningskartong till dig.
Om din målning eller skulptur har skadats på väg till dig, skicka ett e-postmeddelande med bilder och ditt ordernummer till kundservice@kunstloft.se. Vi hittar sedan en lösning som du är nöjd med.

1
Hur kan jag spåra min leverans?

Du kommer att få ett e-postmeddelande med en länk för att spåra din leverans så snart vi har överfört din beställning till fraktleverantören.

1
Är det möjligt att beställa ett konstverk i ett annat format?

Våra konstnärer tillverkar målningarna och skulpturerna alltid för hand och i små utgåvor och därför är inga storleks- eller färgvariationer möjliga. Om du uttryckligen begär detta erbjuder vi dig möjligheten att beställa en individuell målning fritt efter din idé om motiv, färg och form.

1
Du kunde inte hitta ditt svar?
Använd vårt kontaktformulär för att ställa oss din fråga Till kontaktformuläret